Mobillæring er læring, der foregår UAFHÆNGIGT af tid og sted.
Mange elever vil gerne lære af elever via instruktionsvideoer, men de fleste vil helst lære fra en lærer - en autoritet.
Kan traditionel læringsforskning favne mobil læring?
Mobil læring i sig selv er ikke motiverende, men et didaktisk design baseret på mobillæring kan virke motiverende på de lærende. Eleverne motiveres af en undervisning med tydelige mål, som tager udgangspunkt i deres erfaringer / livsverden.
Mobil affordans : Det, at forskellige modale repræsentationsformer er specielt egnede til visse ting og mindre egnede til andre.
Skrift er god til tidslige relationer og kausalforhold.
Billeder er gode til rumlige forhold
Mange elever vil gerne lære af elever via instruktionsvideoer, men de fleste vil helst lære fra en lærer - en autoritet.
Kan traditionel læringsforskning favne mobil læring?
Mobil læring i sig selv er ikke motiverende, men et didaktisk design baseret på mobillæring kan virke motiverende på de lærende. Eleverne motiveres af en undervisning med tydelige mål, som tager udgangspunkt i deres erfaringer / livsverden.
Mobil affordans : Det, at forskellige modale repræsentationsformer er specielt egnede til visse ting og mindre egnede til andre.
Skrift er god til tidslige relationer og kausalforhold.
Billeder er gode til rumlige forhold
Comments
Post a Comment