Læringsrum skifter fra 1.-3. fase (hjemme) til 4.-6. fase
Link til Hannes video https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=5-BwOm5ElkS6hHAtMdvoMFdiBBShKxFIqYzVnYk8PYJUMkRDOUZKRkYyT0ZLWVYwSk5IQlFLUUJBUC4u
Hanne kombinerer FLIP-modellen med Hiim og Hippes relationsmodel, da de 6 faser er indbyrdes afhængige. Hvilken er trods alt vigtigst og bør tage afsættet? Svar : Fase 1 - lærerens forberelse.
Fase 1 : Lav video, der introducerer emnet. Lav spørgeskema. Laves i Google Analyse.
Fase 2 : Eleven ser videoen.
Fase 3 : Eleven besvarer spørgsmålet .
Fase 4 : Klassen mødes fysisk. Opsamling på, hvad eleverne har lavet indtil videre, herunder spørgeskemaet. Læreren introducerer det videre forløb. Denne fase er kort.
Fase 5 : Den længste fase. Elever arbejder selvstændigt i grupper med en opgave.
Fase 6 : Evaluering
Formålet med flipped learning er at ændre lærerrollen, så det kan skabes plads til elevernes eget undersøgende arbejde.
Mit eksempel på Flipped Learning
Comments
Post a Comment