Disse mål
understreger, at den professionelle erhvervsskolelærer ikke kan
nøjes med at handle i praksis, refleksionsniveauet må skærpes, så der
fremstår en tydeligere kobling mellem teori og praksis. Refleksion tillægges
dermed en særlig værdi i uddannelsen, og kan ses som et middel til at lære
–
”
refleksion er den tankeproces, der anvendes, når vi forholder
noget nyt, noget mærkeligt, eller noget anderledes til det skema,
vi har om emnet i forvejen”
(Damlund,
2009:39)
Ligeledes tillægges refleksion en
særlig værdi i portfolioen, som én af de tre
nøgleaktiviteter (Krogh &
Jensen
,
2008:9)
–
nøjes med at handle i praksis, refleksionsniveauet må skærpes, så der
fremstår en tydeligere kobling mellem teori og praksis. Refleksion tillægges
dermed en særlig værdi i uddannelsen, og kan ses som et middel til at lære
–
”
refleksion er den tankeproces, der anvendes, når vi forholder
noget nyt, noget mærkeligt, eller noget anderledes til det skema,
vi har om emnet i forvejen”
(Damlund,
2009:39)
Ligeledes tillægges refleksion en
særlig værdi i portfolioen, som én af de tre
nøgleaktiviteter (Krogh &
Jensen
,
2008:9)
–
Kilde : Disse mål
understreger, at den professionelle erhvervsskolelærer ikke kan
nøjes med at handle i praksis, refleksionsniveauet må skærpes, så der
fremstår en tydeligere kobling mellem teori og praksis. Refleksion tillægges
dermed en særlig værdi i uddannelsen, og kan ses som et middel til at lære
–
”
refleksion er den tankeproces, der anvendes, når vi forholder
noget nyt, noget mærkeligt, eller noget anderledes til det skema,
vi har om emnet i forvejen”
(Damlund,
2009:39)
Ligeledes tillægges refleksion en
særlig værdi i portfolioen, som én af de tre
nøgleaktiviteter (Krogh &
Jensen
,
2008:9)
–
fremstår en tydeligere kobling mellem teori og praksis. Refleksion tillægges
dermed en særlig værdi i uddannelsen, og kan ses som et middel til at lære
–
”
refleksion er den tankeproces, der anvendes, når vi forholder
noget nyt, noget mærkeligt, eller noget anderledes til det skema,
vi har om emnet i forvejen”
(Damlund,
2009:39)
Ligeledes tillægges refleksion en
særlig værdi i portfolioen, som én af de tre
nøgleaktiviteter (Krogh &
Jensen
,
2008:9)
–
Comments
Post a Comment